BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 4, 2009

ALHAMDULILLAH













Salam kepada semua..


ALHAMDULILLAH
,syukur sgt2,setelah sekian lama adanya blog nie..tak sekali pun lagi post apa2..isk2..teroknya..xpe2..sO dis 4 nov 2009 will be my 1st post..semua sehat keR??moga semua sihat,bersemangat dan terus bermujahadah menempuhi liku2 hidup sbg seorang hamba kepadaNYA dan tanggungjawab2 lain sbg seorang anak,kakak,abg,adek dan juga sbg seorang pelajar...ALHAMDULILLAH saya dah beransur sihat..cuma batuk2 je..tapi dah ok..pertukaran musim agaknye.. erm..kenapa saya pilih "ALHAMDULILLAH" sbg tajuk blog??kenapa yer??erm... 1st..ALHAMDULILLAH kerana saya dilahirkan sbg seorang muslim..ALHAMDULILLAH kerana saya diberikan nikmat ISLAM dan IMAN yang orang kafir xdapat 2 benda ini..beruntung nya kita semua kan??sebab apa??sebab ALLAH pilih kita...ALHAMDULILLAH.. Selain nikmat IMAN dan ISLAM,kita dikurniakan begitu banyak nikmat lain,nikmat kesihatan,rezeki,kejayaan dan sebagainya..tapi malangnya,kita jadi lupa kepada ALLAH...terok tak kita??terok sangat rasanya..tapi itulah realiti sekarang..padahal yang sepatutnya kita kena menjadi hambanNYA yang bersyukur..menjadi semakin dekatNYA..tapi sebaliknya yang kita buat..makin banyak nikmat kita dapat,makin jauh kita dgnNYA..semua kita amek mudah..kita solat lewat waktu..quran kekadang baca kekadang tak.."Ya ALLAH,ampunilah hamba-hambaMU yang lalai dan alpa ini.." ALHAMDULILLAH kerana saya dikurniakan umie dan ayah saya yg sangat menyayangi saya..yang sentiasa di sisi saya ketika saya sedih dan gembira..syukur sangat2.. "Ya ALLAH,Kau ampunilah dosaku,dosa kedua ibu bapaku,Kau sayangilah mereka seperti mana mereka menyayangiku sejak aku kecil."saya sayang umie dan ayh sangat2...ampun maaf dipinta untuk semua kesalahan kakak ye umie n ayah.. ALHAMDULILLAH kerana saya dikurniakan adek-adek yang sangat saya sayang,dekyah,dad,annas n adam..i miss u all much.. ALHAMDULILLAH kerana saya dikurniakan sahabat2,kak nisah,chikin,esan dan ummu yang sangat memberi saya semangat takkala hati dilanda gundah gulana..syukran kalian..kalian sahabatku dunia akhirat..moga ukhuwah yang kita bina berkekalan hingga ke akhirnnya..maaf atas segala ketidaksempurnaan diri ini.i will try my best..insya-Allah.. Kalu nak dilistkan lagi sebab..banyak rasanya..cukup la sebab2 di ats kot.. nak katanya,kita memang kena selalu bersyukur dengan apa yg kita ada..jangan kita jadi hambaNYA yg kufur..dekatkan diri kepadaNYA..moga2 hati2 kita sentiasa beroleh ketenangan..

"Maka ingatlah kepada-Ku, Aku pun akan ingat kepadamu. Bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kamu ingkar kepada-Ku."

(Al-Baqarah 2: 152)

Akhir kalam,salam perjuangan buat semua..sama2 bermujadah..apa pun kita buat,kita buat sungguh-sungguh..jangan cepat give up..

..MUJAHADAH ITU SUSAH KERANA SYURGA ITU MANIS..

0 comments: