BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 10, 2009

- BiLiK BaRu -

SALAM semua..

ALHAMDULILLAH, syukur kepadaNYA, kita masih lagi diberi kesempatan olehNYA untuk terus merasai hidup di dunia yg sementara ini,yang tidak ada apa2 ini..yang pasti hidup yg kekal abadi di sana nnti..moga kita tergolong dlm golongan ahli firdaus..ameen..masih diberi kesempatan,tetapi kita tetap lupa,leka,alpa,makin jaoh dariNYA..kita kejar dunia,kita lupa akhirat...berdosanya kita!!
dah cukup ke amalan kita??oh,tidak!!banyaknya dosa saya..sangat2 byk..malu nya ngn ALLAH..
"Ya ALLAH,ampunilah segala kekilafan hambaMU yang hina ini."

Erm,attention please!!heh..saya dh tukar bilik..bukan tukar rumah..saya dok bilik sorang..dulu dgn ummu..so skanx esan pengganti saya..esan,jg ummu leklok taw!!jgn buli ummu!!heh..
sedey mulanya bila nk wat keputusan nie,tapi mohon ini yang terbaik..memandangkan saya msih berada di thn 2,sy rs better ummu stdy ngn esan..mudah macamtuhh..ummu,jgn sedey2...
kak mayah bkn xsayang ummu,bkn nak jaoh ngn ummu,tapi nak ummu bljr..bljr ngn kak esan taw..egt tuh!!u re almost welcome to my room..hee..

Kat umah skarang nihh,saya ngn kak nisah je ada..diorang bertiga g tuisyen..tuisyen mikrob kot..yey!!diorang rajin!!bagus!!smoga najah milik kita smua..ameen..
ehh,saya pun ada keje la..nk smbung basuh baju n nk siap homework anat n nak study anat..
saya pun nak rajin mcm smue orang..=)

Study rajin2,smue la kena rajin..rajin tlg org..rajin smua bnda..baru betul..kan??
jgn sedey2..HE never lets u alone..mintak ngn manusia kekadang smpai satu masa manusia muak,jemu...tapi minta ngn ALLAH,ALLAH sentiasa mendengar setiap doa hambaNYA..

Allah Taala berfirman yang bermaksud: “Dan (sebaliknya) sesiapa yang berada di dunia ini (dalam keadaan) buta (matahatinya), maka ia juga buta di akhirat dan lebih sesat lagi jalannya” al-Israa’ (17:72)

sm2 berusaha untuk tidak menjadi antara hambaNYA yang buta di akhirat..penyesalan pun dah xguna time tuhh..pejam mata,muhasabah diri,baiki diri..jadi lebih baik.hari esk lebih baik dari hari ini..kita kejar redha ALLAH,kita xakan rasa kecewa..

Lastly,kpd smua batch yang akn exam start 19 nov nih,hepy study..doa byk2..usaha semampu boleh..the rest sandarkan kpd ALLAH..plg penting,tajdid niat seblum study..why i wanna be a doctor???LILLAHITA'LA..Rabbanayusahhilna..ameen..

0 comments: